Om mig

Årsta, Stockholm
Ställer upp som kandidat till riksdagen och landstinget åt Folkpartiet i Stockholm. Åsikterna i bloggen är mina egna.

tisdag 27 oktober 2009

Läsro i tunnelbanan

Jag gillar kollektivtrafiken. På tunnelbanan har jag ett skönt tillfälle att sitta med hörlurarna och läsa ur bok eller oftast Economist. Och bussen till och från Årsta funkar bra. Mindre roligt är trängseln vid vissa t-banestationer. Det är brutalt vid Gullmarsplan om morgornarna. Nu har jag sett att det blivit en liten debatt vilka satsningar som ska göras på kollektivtrafiken framöver.

Lennart Rohdin skriver som vanligt intressant och vettigt, om att Socialdemokraterna skapat en allians med Stockholms handelskammare.

Det ansvariga borgarrådet ger sin syn på saken.

Själv tycker jag en upprustning av Gullmarsplan är nödvändig. Såväl för att göra det smidigare för kollektivtrafikresenärer, men också ta vara på dess potential som knytpunkt mellan stan och söderort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar