Om mig

Årsta, Stockholm
Ställer upp som kandidat till riksdagen och landstinget åt Folkpartiet i Stockholm. Åsikterna i bloggen är mina egna.

torsdag 29 oktober 2009

Stoppa inbrottsvågen i Årsta

Bostadsinbrott rapporteras varannan dag i Söderort. Professionella ligor har slagit till mot hundratals hem, bland annat i Årsta. Ofta sker det mitt på dagen. Sköntorpsvägen är en av de drabbade gatorna. Detta rapporterar lokaltidningen Mitt i Söderort om.

Det är bra att polisen jobbar intensivt på att spränga ligorna. Men det behövs en långsiktig strategi mot vardagsbrottsligheten.

Jag tycker det behövs mer synliga närpoliser i Söderort. Ett första steg vore ett närpoliskontor vid Gullmarsplan. Poliser som har lokalkännedom och som känner invånarna har mycket bättre möjligheter att komma åt vardagsbrotten. Bostadsinbrott, bilstölder och rån har blivit sedda som vardagsbrottslighet men innebär ofta svåra upplevelser för de som drabbas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar