Om mig

Årsta, Stockholm
Ställer upp som kandidat till riksdagen och landstinget åt Folkpartiet i Stockholm. Åsikterna i bloggen är mina egna.

lördag 14 november 2009

Kvalitet är bra

Jag hittar underhållning nästan överallt. Var jag än är kan jag surfa in på Youtube via mobilen och se mina favorit-Eddie Murphy sketcher. Är uppkopplingen taskig finns det alltid snabba nyheter i gratistidningen eller en uppsättning tv-kanaler som tävlar om min uppmärksamhet.

Men det bästa är att teknikutvecklingen inte slagit undan benen för djupare, mer reflekterande underhållning. DN rapporterar om hur Stadsbiblioteket satsar på att lyfta klassiker från 1930-talet. En rad förlag ger ut klassikerserier och t.om Expressen sålde stora litterära verk med tidningen för nåt år sedan.

Jag läste en amerikansk klassiker som var helt otrolig nyligen: Song of Solomon av Toni Morrison. En sån bok från en annan tid med människor som upplever saker så olika från det jag har varit med om - och ändå kan jag relatera till karaktärerna. Vad ska man läsa härnäst?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar